Proč si najmout realitního makléře k prodeji nemovitosti

Pixmac000075883959cropped

Hlavním důvodem, proč někteří lidé nechtějí prodávat nemovitost prostřednictvím realitního makléře, je určitě snaha ušetřit. Navíc je mezi lidmi zažitý názor, že prodat nemovitost je hračka a každý majitel zvládne prodej sám. Tak proč by měl platit provizi realitnímu makléři? Většina lidí si mylně představuje, že prodej nemovitosti znamená pořídit fotografie na mobil, napsat jednoduchý inzerát na bazarový server a čekat na nápor kupujících.

Prodat nemovitost není však tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Je jisté, že ve většině případů by majitelé prodali svoji nemovitost za vyšší cenu a rychleji, kdyby si spolupráci se zkušeným realitním makléřem vybrali.

Často se na mne obracejí klienti, kteří nějakou dobu zkoušeli prodat svoji nemovitost sami, a nepodařilo se jim to. U samoprodejců vidím opakování stále stejných chyb, které k úspěšnému prodeji nemovitosti nikdy vést nemohou.

Tři hlavní důvody, proč dobrý realitní makléř prodá nemovitost lépe než vy:

1. Dobrý makléř stanoví správně reálnou tržní ceny nemovitosti.

Majitelé nemovitostí mají tendenci mít velké oči a nepřiměřená očekávání a ve většině případů samoprodejci požadují za nemovitost nepřiměřeně vysoké částky. Na předražené nabídky v současné době žádní kupující nereagují. Trh se nyní mění, nabídek na prodej je mnohem více než vloni a naopak kupujících znatelně ubylo. Předražené nemovitosti tak leží dlouho na inzertních portálech a nikdo o ně nejeví zájem.

Kvalitní makléř vám předloží analýzu s výpočtem odpovídající nabídkové ceny nemovitosti i s detailním vysvětlením (porovnávání s ostatními prodanými nemovitostmi v dané lokalitě, zhodnocení současné situace na trhu, vyhodnocení poptávky, lokality atd.). Největší šanci prodat nemovitost máme vždy na začátku prodeje, kdy se jedná o novinku a nemovitost má největší šanci zaujmout kupující, kteří na novinky čekají a často mají na realitních portálech nastavené hlídací psy, kteří je na novinky upozorní. Pokud je nabídková cena přemrštěná, tak pustí danou nemovitost z hlavy a zabývají se dalšími nabídkami.

Stanovení odpovídající tržní ceny na začátku prodeje je naprosto klíčové pro prodej jakékoliv nemovitosti.

2. Dobrý makléř vytvoří poutavou prezentaci nemovitosti, která bude vyčnívat nad konkurenčními nabídkami.

Samoprodejci v 99% případů nepřikládají prezentaci žádný význam. Většinou nafotí nemovitost rychle na mobil. Nemovitost na focení nijak nepřipraví, neuklidí ani nenasvítí. Pak často vidíme nabídky, kde na tmavých fotkách není téměř nic vidět anebo vidíme nevábné neuklizené místnosti s poházenými svršky po křeslech a sedačkách, neuklizenou kuchyňskou linku s plným dřezem nádobí atd. Amatérská prezentace zcela určitě nevede k úspěšnému prodeji a snižuje prodejní cenu nemovitosti.

Zkušený makléř vám poradí, jak připravit nemovitost na prodej tak, aby na fotografiích a videoprezentacích vypadala co nejlépe a přilákala co nejvíc zájemců. Dobrý makléř zajistí homestaging, profesionální nafocení nemovitosti, videoprohlídku a plánek nemovitosti. Všichni víme, že první dojem je důležitý.

Vytvoření skvělé prezentace, která září nad podobnými nabídkami v dané lokalitě, přitáhne pozornost kupujících a významně zvýší prodejní cenu nemovitosti.

3. Dobrý makléř osloví mnohonásobně větší počet potencionálních kupujících než vy.

Samoprodejci  zpravidla zadají jeden až dva řádkové inzeráty na bazarové inzertní servery a čekají na kupující. Problémem je, že tyto levné inzertní portály (typu bazoš, sbazar apod.) nenavštěvují téměř žádní reální kupující. Reálné kupující, kteří aktivně hledají nemovitost, je potřeba oslovit jinde a není to levná záležitost.

Zkušený realitní makléř ví, kde má nemovitost nabízet, aby oslovil co nejširší okruh zájemců. Zkušený makléř vytvoří webovou stránku nemovitosti a zaměří se na drahou, ale účinnou propagaci na realitních serverech s vysokou návštěvností a na sociálních sítích. Makléři a realitní kanceláře mají kromě toho svoje vlastní databáze kupujících, kteří hledají konkrétní nemovitost, a těm je nabídnou napřímo.

Zde platí přímá úměra. Čím větší okruh zájemců se dozví o prodeji Vaší nemovitosti, tím lépe a rychleji ji prodáte.

Z výše uvedeného vyplývá, že zaplatit provizi schopnému realitnímu makléři se majitelům nemovitostí jednoznačně vyplatí, neboť nemovitost prodá za vyšší cenu a rychleji než vy sami.

Provizi navíc platíte až po úspěšném prodeji, takže dopředu vás práce makléře nic nestojí. Pokud stále váháte mezi prodejem nemovitosti s realitním makléřem nebo bez něho, můžete se na mne obrátit k nezávazné konzultaci.



Líbíl se vám článek? Sdílejte ho s přáteli

Související články